De eerste week

16 februari 2020 - Da’an District, Taiwan

Beste allemaal. Na een lange vliegreis aangekomen in Taiwan en inmiddels al 1,5 week er op zitten. Een periode die voorbij is gevlogen. De eerste paar dagen heel erg wennen (vooral aan de mondkapjes want die draagt letterlijk iedereen hier), maar inmiddels ontzettend goed naar mijn zin. De eerste week Taipei verkend. Een ontzettend grote stad waar heel veel te doen is. Hele bijzondere tempels gezien, veel night markets bezocht en uiteraard heerlijk Taiwanees gegeten. Wat eten betreft zit ik prima op mijn plek hier! Dit weekend zijn we (ik en andere studenten uit Nijmegen) zuidelijker Taiwan in gereisd. Hier hebben we scooters gehuurd en hebben we het Taroko National Park bezocht. Een hele mooie en rustige omgeving. Een welkome afwisseling met de typisch Aziatische verkeers(chaos) van Taipei! Hier ook voor het eerst een aardbeving meegemaakt. Voor mij heel bizar, maar voor de Taiwanees naar het schijnt een volkomen normaal verschijnsel.

Helaas is het begin van de colleges uitgesteld tot begin maart door het coronavirus, maar dit geeft mij wel de kans om een twee weekse stage te lopen bij de Taiwanese rechtbank voor intellectuele eigendom. Vanaf 2 maart ga ik ook beginnen met het volgen van lessen Chinees/Mandarijn. Geen overbodige luxe hier, aangezien de Taiwanezen lang niet allemaal Engels spreken en het Mandarijn echt geen touw aan vast te knopen is. Vanaf morgen (maandag 17 februari) begin ik aan mijn stage!

Tot de volgende en groetjes uit Taiwan!

Jasper

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marij:
    16 februari 2020
    Hoi Jasper ,wat fijn dat we wat van je kunnen lezen en dat je het zo goed naar de zin hebt ,een hele geruststelling 😜. Heel veel succes en we volgen je op de voet ,Hihihi.
    Liefs en dikke knuffel Marij en piet natuurlijk.
  2. Ad Verhagen:
    16 februari 2020
    Ha Jasper, fijn dat je het zo goed naar de zin hebt!
    Heel veel plezier en succes voor de aankomende dagen!
    We houden contact......dikke kus, pap en mam!
  3. Gerda de Hoog:
    18 februari 2020
    Hoi Jasper,
    Echt leuk om te lezen en te zien op de mooie foto’s wat je daar allemaal doet. Mooie natuur.
    Veel succes met de stage en studie.
    Groetjes Gerda
  4. Ad Verhagen:
    22 februari 2020
    Hoi Jasper,
    Interessante week gehad bij de rechtbank?
    Volgende starten de lessen op de Uni had ik begrepen. Dan is het werken geblazen! Krijg je iets mee van de Corona besmettingen in Taiwan? Ik hoop dat je snel weer een paar mooi foto's en verhaal plaatst.
  5. Henriëtte:
    25 februari 2020
    Ha Jasper,
    De stage alweer bijna teneinde. Nog 2 daagjes.....
    Wat gaat het snel. Volgens mij heb je het echt wel naar je zin, en dat is voor ons een hele geruststelling!
    Volgende week beginnen de college's, dus dan begint het echte werk!
    Ik wens je nog heel veel succes en plezier de aankomende dagen bij de rechtbank en we FaceTimen binnenkort wel weer.
    Liefs, mam