Reizen

31 maart 2020 - Da’an District, Taiwan

Hallo allemaal,

Ik ben nog steeds in Taiwan. Door de corona crisis wel even getwijfeld of het niet beter was om naar huis te gaan, maar uiteindelijk toch besloten om te blijven. Dit met als voornaamste reden dat het qua aantal besmettingen hier op het moment niet te vergelijken is met Nederland (amper 300 besmettingen hier en ze zijn hier van iedereen op de hoogte) en het normale leven hier in Taiwan nog gewoon doorgaat. De universiteit is nog open en ook de colleges gaan, weliswaar bijna allemaal digitaal via Skype, nog gewoon door. Ook voor mijn gevoel zit ik hier veilig. Overal (letterlijk overal) wordt je temperatuur gemeten en op de universiteit wordt gemonitord of je in gebieden bent geweest waar besmettingen zijn vastgesteld. Voor mijn gevoel wordt er hier dan ook alles aan gedaan om verspreiding van het virus te voorkomen. Mocht echter de situatie hier de komende tijd heel erg verslechteren, dan zal ik natuurlijk kijken of het niet alsnog verstandig is terug naar huis te komen.

Wat doe ik hier nu zoal? Doordeweeks volg ik de colleges en houd ik alle lesstof thuis bij. Vooral de cursus Chinees is erg intensief. Het is veel oefenen, want Chinese tekens schrijven en onthouden is niet makkelijk. Wel erg uitdagend en samen studeren met andere studenten maakt het ook leuk!

De weekenden gaan we er op uit. Zo hebben we vorige week een busje gehuurd en zijn we langs de adembenemend mooie oostkust van Taiwan gereden. Een lange weg langs de zee met prachtige uitzichten. We hebben in kleine boeren dorpjes geslapen. Hele bijzondere ervaringen. Afgelopen weekend zijn we met de hogesnelheidstrein richting het zuiden gereisd: naar Kenting. Met 30 graden, zee, strand, lekker eten en een koud biertje was dit zeeeeeker geen straf!

Deze week weer focus op de colleges en daarna een paar dagen vakantie!

Voor iedereen al het goeds komende tijd, ik hoop dat deze corona periode snel voorbij is.

Jasper

1. Marloes:
    31 maart 2020
    Ziet er goed uit daar! Geniet ervan! Een ervaring voor het leven!
  2. Mia:
    31 maart 2020
    Je doet het goed daar, en geniet maar van alles wat op je pad komt.
  3. Henriëtte:
    2 april 2020
    Ha Jasper,

Wat genieten we van jouw mooie verhalen en prachtige foto's.....
    We hoeven ons geen zorgen te maken, want het leven in Taiwan gaat gewoon door als of er geen Corona virus bestaat!!
    Hier maken we niet zoveel mee, want het is vooral thuiswerken, thuis eten, thuis tv kijken........
    Dus geniet er nog maar lekker van en we zien jouw volgende blog wel verschijnen!!

Dikke kus, mam