Stage

26 februari 2020 - Taipei, Taiwan

Beste allemaal,

Nog twee daagjes en dan zit de stage bij de rechtbank er op. Hoewel ik van de zittingen zelf niks kon volgen (mijn mandarijn is nog net niet waar die moet zijn), is het voor mij wel een erg leerzame en interessante periode geweest en was het erg leuk om eens te kijken hoe in een totaal ander land als Taiwan het er aan toe gaat in een rechtbank. Ik ben door de rechters en de medewerkers goed opgevangen en ze spreken allemaal goed engels. Deze rechtbank is een speciale rechtbank voor intellectuele eigendom. Dat wil zeggen dat zaken die hier behandeld worden enkel gaan over kwesties in bijvoorbeeld het patentrecht, auteursrecht of octrooirecht. De kwesties die in actuele zittingen behandeld werden, legden ze voor mij uit in het Engels, en ik ging dan voor de rechter op onderzoek uit naar hoe bijvoorbeeld in Europa of in Amerika dit probleem op zou worden gelost. Erg leuk om te doen en ook voor mij heel leerzaam.

Verder gaan we alle 'nightmarkten' van Taipei af, om overal het eten te testen. Van heerlijke dumplings, tot 'medium' spicy noodles. Vanaf volgende week starten voor mij de colleges. Ben heel benieuwd hoe deze gaan bevallen en of het heel anders zal zijn dan in Nijmegen. Ik hou jullie op de hoogte!

Jasper

1. Henriëtte:
    12 maart 2020
    Ha Jasper,

Hoe bevalt het echte studentenleven? Eindelijk zijn dan de colleges begonnen.......
    En kun je al een paar woordjes chinees? Het blijft een moeilijke taal.
    Geniet nog lekker van het (studenten-)leven in Taiwan, want hier is het hopeloos met het corona virus!!!!

Dikke kus,
    mam
  2. Marij:
    15 maart 2020
    Hoi Jasper,

Het leven daar bevalt je goed zo te zien 😁,het is ook een ervaring die je nooit meer zal vergeten. Heel fijn dat je deze kans met beide handen hebt aangegrepen. Geniet daar nog met volle teugen ,we zijn trots op jou 🥰🥰.
    Zorg goed voor jezelf en tot over een paar maandjes.

Dikke knuffel